Jak zorganizować przydasie w pracowni ? cz. 1

organizacja-przydasi-w-pracowni

Organizacja w swoim miejscu pracy jest wyjątkowa ważna. Jeżeli każdy przedmiot jest w odpowiednim dla siebie miejscu ułatwia nam to samą pracę. Nie tracimy nie potrzebnie cennego czasu na szukanie interesujących nasz rzeczy.

Pokażę Ci dzisiaj jak zabrałam się za segregowanie moich przydasi. Nie powiem, że było łatwo, bo nie było. Zwłaszcza dopasowywanie serwetek dekupażowych do koloru i kategorii… Czułam, że to nie kończąca się opowieść.

 

Możesz również przeczytać o ogólnej metamorfozie całej pracowni.

 

Organizacja przydasi do decouapge i scrapbookingu

 

Zacznę od szafki, komody, półek – jak zwał tak zwał. Szafkę kupiłam jeszcze w starym mieszkaniu. Ma regulację odstępów między półkami co mega ułatwia dopasowanie do różnych wielkości przedmiotów tam przechowywanych.

Półka nr 1

Na pierwszej półce są 2 teczki, w której jest papier decoupage, transfery w jednej teczce i szablony w drugiej. Do segregacji zastosowałam tę samą technikę, co do ułożenia serwetek, ale o tym w dalszej części wpisu. Obok teczek leży kwiatowa puszka z przyborami do szycia.

 

 

organizacja-przydasi

 

Półka nr 2

Druga półka to koperty i różnej wielkości papier do scrapbokingu, który używam jako tło do zdjęć i oczywiście do robienia kartek.

 

Półka nr 3 i 4

Kolejna półka. W 3 segregatorach mam rachunki za przydasie i inne faktury. Pomoce naukowe wydrukowane z internetu. Czyste kopie monitorowania celów, listy zadań, miesięcznych postępów, plany działania, notatki wizualne, itd. Znalazłam starą drewnianą tacę po sztućcach. Wymalowałam ją na jasny kolor i włożyłam do środka naklejki, etykiety, kosteczki samoprzylepne do scrapbookingu. Pod spodem leży sobie gilotyna czekając cierpliwie na użycie.

 

organizacja przydasi

 

Półka nr 5

Ostatnia półka, która była jedną z dłuższych posiedzeń… Tak czy siak ważne, że mam to już za sobą i uwierz mi na słowo warto przez to przejść ! Czyli tak, najpierw wyjęłam wszystkie serwetki i porozkładałam w całym pokoju. Generalnie gdzie się dało na stole, na podłodze, na ławie, na krześle, itd. Policzyłam ile przegródek jest w teczce licząc, że w każdej przegródce będą 2 rodzaje serwetek.

Następnie stworzyłam grupy serwetek tak aby było mi wygodnie ich później szukać. Jeżeli miałam jakieś popularne kwiaty w dużych ilościach jak, np. róże to zdecydowałam się na kategorię róże, jeśli natomiast miałam większą ilość kwiatów w kolorze różowym, ale z pojedynczych gatunków to stworzyłam kategorię różowe kwiaty.

Czasem okazywało się, ze jedna kategoria jest tak duża, że nie mieści się w jednej przegródce więc rozkładałam jeszcze raz i próbowałam rozdzielić na 2 mniejsze, aż w końcu uzyskałam pożądany efekt. Gdy już miałam wszystkie grupy wydrukowałam nazwy kategorii i przykleiłam w widocznym miejscu tak, aby było łatwiejsze ich późniejsze odnalezienie.

W teczkach kopertowych mam formy do odlewów gipsowych, kartki i papier do scrapbookingu, sylikonowe stemple, koperty (rzeczy, które są w rozmiarze około A4 i używane do scrapbookingu).

 

 

 

 

gdzie-kupic-przydasie

1. Papier srap 2. Teczka kopertowa 3. Teczki z przegródkami 4. Segregatory 5. Koszulki na dokumenty 6. Papiery, serwetki do decoupage 7. Stemple 8. Gilotyna 9. Naklejki 10. Formy do gipsu

 

Spędziłam mnóstwo godzin na uporządkowaniu wszystkich rzeczy i wyrzuceniu niepotrzebnych. Warto było! Teraz przesiadywanie i wymyślanie nowych projektów w pracowni jest dla mnie jeszcze większą przyjemnością ! Uwielbiam to miejsce, a najfajniejsze jest to, że sama je stworzyłam!

 

Zostaw komentarz jeśli Ci się podoba organizacja przydasi do decoupage i scrapbookingu.

Share:

Daria Pieczonka