3 narzędzia niezbędne w tworzeniu wyzwania

W mojej pracowni wyprawiało się wyzwanie. Cały miesiąc był poświęcony głównie temu wydarzeniu. Dlatego tym razem nie będę pokazywać gotowych przedmiotów, a narzędzia technologiczne, których używałam, aby taki challange miał miejsce.

 

Do stworzenia wyzwania pomijając część merytoryczną potrzeba trzech narzędzi oczywiście możesz użyć innych.

 

Leadpages

Aby w ogóle ktokolwiek mógł się dowiedzieć o czym jest wyzwanie stworzyłam stronę lądowania, która wizualnie zachęca do zapisu.  Zrobienie takiej strony zajęło mi parę godzin (pomijając teksty i opisy wyzwania).

Na początku w ogóle nie rozumiałam do czego służy leadpages. Polega ona na zniwelowaniu rozpraszaczy i skupieniu uwagi osoby zainteresowanej na konkretnym odnośniku, w celu kliknięcia w daną komendę np. kup kurs, kup e-book, zapisz się na wyzwanie, dołącz do grupy, do newslettera, itd. cokolwiek w danym momencie promujesz.

Porównanie pierwszego wyzwania (z leadpages przez kilka końcowych dni promowania) oraz drugiego wyzwania (z leadpages od pierwszego dnia promowania) wygląda zatrważająco. Zapisało się około 7 razy więcej kobiet.

Fakt moją społeczność była mniejsza od tej, którą posiadam aktualnie, ale jeżeli coś działa i pomaga w rozwoju Twojego biznesu to dlaczego z tego nie skorzystać ?

Nie potrzebujesz jakichś dodatkowych umiejętności w tworzeniu takich stron, ponieważ możesz skorzystać z już gotowych szablonów i dostosować do swoich potrzeb za pomocą „drag and drop” czyli przeciągnij i upuść.

 

ConvertKit

Jest to platforma do zbierania adresów email oraz obsługi newsletterów. Każdy w blogosferze i biznesie online wie, że najważniejszą i sakramentalną podstawą podstaw jest budowanie listy email. Jeżeli o tym nie widziałaś to szybciutko zakładaj konto i zacznij zbierać adresy już teraz :).

ConvertKit głównie używam do wysyłania newsletterów, ale fajnie mieć kogoś na tej liście. Jedną z moich strategii jest darmowe wyzwanie za pomocą maili, które były wysyłane automatycznie w określonym przeze mnie czasie. Przecież nie chcemy ręcznie dostarczać wiadomości do 800 osób..

Jest również opcja całkowitej automatyzacji – niezależnie kiedy czytelnik zapiszę się na daną oferowaną treść otrzyma wiadomości w kolejności jaką ustalimy, np. zaraz po zapisaniu się na prezent czy wyzwanie dostanie pierwszy mail, za 7 dni od pierwszego maila otrzyma drugi itd.

ConvertKit dzieli subskrybentów na:

  • Wszystkich (All)
  • Potwierdzonych (Confirmed)
  • Niepotwierdzonych (Unconfirmed)
  • Anulowanych (Cancelled)
  • Skarżących się (Complained)
  • Odrzuconych (Bounced)
  • Zimnych (Cold)

Dzięki podziałowi możemy sklasyfikować odbiorców oraz podjąć kroki w ulepszaniu listy email i wysyłaniu contentu tylko dla czytelników, którzy są zainteresowani naszą działalnością i angażują się w nią.

 

Canva

Internetowa pomoc w tworzeniu grafik na Facebook, Instagram Twitter i wiele innych platform. Za sprawą Canva zrobisz e-book, ulotki, logo, prezentację, kolaż. Wersja darmowa całkowicie wystarcza do samodzielnego zaprojektowania świetnych personalizowanych ilustracji.

W kolejnych postach zamierzam przyjrzeć się dokładniej zbieraniu listy email oraz tworzeniu strony zapisu. 

 

Share:

Daria Pieczonka