Jak domalować tło do papieru ryżowego? Krok po kroku

Jak domalować tło do papieru ryżowego? Chyba nie trzeba pisać co było inspiracją do tego projektu. Wokół Nas kwitną i pachną kwiaty, zieleń wkrada się do Naszych okien a promienie słońca zapraszają na spacer

Jak domalować tło do papieru ryżowego?
Wiosna jest moja ulubioną porą roku ze względu na krajobraz który się wtedy tworzy.Tak więc połączyłam moją ulubioną porę roku z jednym z moich ulubionych przedmiotów do ozdabiania czyli imbrykiem.
Imbryki kojarzą mi się z ciepłem rozgrzewającej herbaty przy przyjemnych rozmowach. Ozdabiana powierzchnia ma fikuśny dzióbek i uchwyt mogące być elementem wyróżniającym projekt a okrągły, delikatny kształt ozdabia się lekko i przyjemnie. Tym razem postawiłam na decoupage klasyczny który dawno już nie gościł u mnie na warsztacie.

Lista potrzebnych preparatów do zrobienia zegara z marmurem
Wszystkie użyte preparaty znajdziesz u mnie w sklepie. Dodatkowo przygotowałam ich spis, a także odnośniki do konkretnych produktów, abyś nie musiała ich szukać. Po prostu kliknij w produkt poniżej, a przeniosę Cię bezpośrednio do sklepu.
- Czajnik ocynk
- podkład akrylowy
- farby allegro Stamperia kość słoniowa, błękit pruski, zielony naturalny, żółty, czarny, biały, malina, czekolada
- papier ryżowy kwiaty polne
- klej do decoupage
- klej szybkoschnący
- masa superlekka
- foremka teksturowa kafelki
- Farba kredowa brąz
- Lakier błyszczący Pentart
- Lakier matowy Pentart

Jak domalować tło do papieru ryżowego? krok po kroku
Krok 1
Pierwszą czynnością od której należy zacząć pracę to zagruntowanie czajnika podkładem akrylowym. Nałożyłam cienką warstwę, a następnie zostawiłam do wyschnięcia na noc. Imbryk pomalowałam dwa razy cienką warstwą farby o odcieniu kości słoniowej. Każda z warstw musi wyschnąć nim położymy drugą.


Krok 2
Z papieru ryżowego wydzieram dwa motywy kwiatów polnych za pomocą mokrego pędzelka, a następnie przyklejam po obydwu stronach czajnika. Miejsca, które się zaginają należy przeciąć lub rozedrzeć zanim przystąpimy do klejenia, aby nie było zmarszczek.




Krok 3
Uchwyt oraz dzióbek maluje w kolorze naturalnej zieleni. Wszystkie zakamarki i brzegi maluję malutkim pędzelkiem, aby jak najmniej wychodzić poza zielony obszar.
Na końcu maluję rączkę rozjaśniając bielą błękit pruski.
Po wyschnięciu farby nakładam ten sam błękit bez domieszki bieli, a następnie mokrą chusteczką usuwam część farby zostawiając ją głównie w zakamarkach uchwytu.
Na rączce oraz dzióbku czajnika maluję ręcznie kropki zachowując (mniej więcej) tę samą odległość między nimi oraz ich wielkość.






Krok 4
Przystępuję do domalowania tła do motywu. Pierwsze, co trzeba zrobić to dobrać odpowiednie kolory do motywu. Farby z tubki nie muszą być idealnie dopasowane do grafiki. Należy mieszać ze sobą kolory porównując dany odcień na motywie z tym na palecie.
Cienkim pędzelkiem nakładam farbę, a następnie roztapowuję ją na imbryku gąbką nawilżoną wodą. Wtapiam też papier ryżowy w tło mieszając kolor bazowy z tymi, które są przy motywie. Wszystkie kolory blenduję, żeby przenikały się wzajemnie.
Kolory robię w niektórych miejscach jaśniejsze, a w innych ciemniejsze w zależności od tego co widzę na motywie kwiatowym. Niektóre elementy domalowuję, jak na przykład gałązki. Jeżeli płatki kwiatów są mało widoczne również poprawiam je.






Krok 5
Przy uchwytach imbryka oraz z tyłu dodaję dwie malutkie dekoracyjne kafelki, a następnie maluję je w kolorze kości słoniowej. Po wyschnięciu nakładam brązową farbę i jej część ścieram mokra chusteczką uwydatniając wzór.
Za pomocą tej samej farby brązowej robię cieniowanie pędzelkiem skośnym na całym czajniczku. Jeżeli w którymś miejscu linia jest zbyt mało rozmyta poprawiam ją gąbką.
Pracę zabezpieczam lakierem. Uchwyt i dzióbek matowym, a część z kwiatami z połyskiem. Około 15 do 20 warstw w zależności od grubości papieru ryżowego, szlifując pracę co około 5 warstw papierem ściernym. Ja najczęściej używam 120, potem 240 i 400.
Gotowe.







Domalowanie tła to nic innego jak dobre dobieranie koloru i naniesienie go w taki sposób, aby grafika wtopiła się w tło.
Uważam, że jest to bardzo fajny sposób na wtopienie motywu w przedmiot sprawiając, że nie wiemy, gdzie jest granica papieru. Tym sposobem dodajemy też uroku papierowi który wykorzystujemy oraz dodajemy jakiś akcent od siebie do grafiki sprawiając, że staje się jedyna w swoim rodzaju.
Marta Kosmalska


Zapraszam Cię również do mojej innej inspiracji Zegar z efektem marmuru
Jeżeli macie ochotę to zajrzyjcie na moje profile:
Do zobaczenia przy następnej inspiracji Marta
