Jak znaleźć klientów rękodzieła?

jak-znalezc-klientow-rekodziela

Gdzie i jak znaleźć klientów rękodzieła? Wiem, że łatwo nie jest zwłaszcza na początku, ale wiem też, że jest to do zrobienia, należy działać i dać od siebie baarrddzzooo dużo, obojętne, co chcesz sprzedać. Musimy sobie coś wyjaśnić. Zrobienie produktu rękodzielniczego to jakieś 10% całej pracy jaką potrzeba włożyć w sprzedaż produktu. Klika zdjęć na Instagramie lub 2 posty z produktem na Facebooku nie wystarczą. Trzeba o nich gadać, gadać i jeszcze raz gadać i nawet jeśli myślisz, że wszystko powiedziałaś i pokazałaś o produkcie, to zaczynasz od początku i robisz to samo, znowu gadasz, znowu udostępniasz zdjęcia, linki do sklepów, opisy, ceny, jak tworzysz produkt, jakich półproduktów używasz oraz wyjaśniasz dlaczego Twój produkt jest specjalny i to wszystko kierujesz ku swojemu idealnemu kliencie.

jak-znalezc-klientow-rekodziela

Grupy na Facebooku

Jednym ze sposobów jak znaleźć klientów rękodzieła są grupy tematyczne na Facebooku. Wiesz ile razy słyszałam, że facebook umiera. MILION. Uważam, że to kompletna bzdura, a facebook sam w sobie to idealne miejsce na pokazywanie siebie i swoich produktów rękodzielniczych. Jest mnóstwo grup typowo sprzedażowych, które mają na celu pomóc znaleźć klienta, w tych grupach często pojawiają się posty od klientów typu: „Chciałabym kupić kartkę z okazji 50 urodzin mojego wujka” lub „Chcę kupić pamiątkę 1 komunii” itd., a w komentarzach twórcy wklejają zdjęcia z konkretnym produktem i ceną.

Fanpage

Na fanpage można dodawać produkty z ceną, opisem, linkiem przekierowującym do innej strony z produktami i zdjęciem. Klient znajdujący się na Twoim fanpage od razu ma możliwość zapoznania się z Twoją ofertą. Pokazuj swoje produkty na transmisjach na żywo.

Blog

Regularne posty na blogu pozwalają potencjalnemu klientowi poznać co ciekawego masz do zaoferowania. Możesz opisywać jak tworzysz swoje produkty, jakich materiałów używasz. Ile czasu poświęcasz na zrobienie konkretnego produktu. Możesz dzielić się całym swoim backstage. Gosia z Mydlane Rewolucje sprzedaje ręcznie robione mydełka i pokazuje jak je pakować na prezent oraz opisuje w jaki inny sposób można używać pojedynczych składników potrzebnych do stworzenia mydła w życiu codziennym.

Sklep internetowy

Kolejnym sposobem jak znaleźć klientów rękodzieła jest sklep internetowy. Nie koniecznie od razu musisz zakładać swój własny sklep, ale skorzystać z zewnętrznych stron internetowych jak Allegro, OLX. Jedyne, co robisz to dodajesz produkt do strony. Plusem jest, że te strony prawie każdy zna i jako klientka jestem bardziej skłonna zrobić w ten sposób zakupy, bo jeśli nie dostanę produktu mogę zgłosić reklamację, a oni pomogą w odzyskaniu pieniędzy.

Instagram

Owszem możesz dodawać zdjęcia produktów na instagramie, ale pomyśl o krótkich filmikach, urywkach pokazujących powstawanie produktu. Ohh takie filmiki mnie uzależniają 🙂 Na Instagramie jest opcja dodawania ceny. A przy pomocy zewnętrznej aplikacji, np. Later możesz dodać klika linków w swoim BIO.

Newsletter

Wszystkie social media kanały są uzależnione od istnienia głównej strony. Jeśli Instagram padnie to Twoje konto również, tak jak kiedyś nasza-klasa. Natomiast zebrana lista email jest zawsze Twoja i tylko Twoja. Możesz oferować promocje, informować o nowych postach, itd. Posiadanie newslettera i zbieranie listy email to najlepsze, co możesz zrobić dla swojego biznesu. Masz bezpośredni intymny kontakt z potencjalnym klientem.

Klient idealny

Poświęć czas na znalezienie swojego wymarzonego klienta, ten czas zwróci się z nawiązką. Wszystko będzie dużo łatwiejsze, bo jeśli wiesz kto jest Twoim klientem to dokładnie wiesz jakie posty publikować na FB, Instagramie i czy potrzebujesz tych dwóch kanałów oraz jak tworzyć swoją promocję i marketing.

Zaangażowana społeczność

Zaangażowana społeczność to ludzie, którzy lajkują, komentują, wysyłają maile i KUPUJĄ. Społeczność, która miała czas Cię poznać i się zadomowić. Wiesz, że mam klientki, które kupują i mówią, że w sumie to nie potrzebują tej konkretnej rzeczy czy produktu elektronicznego, ale chcą się jakoś odwdzięczyć za to, co robię.

Podziel się czymś darmowo

Jedną z lepszych metod na pozyskiwanie klientów jest podarowanie czegoś fajnego. Coś co przyszły klient może wypróbować, co pozwoli zapoznać się z Twoim stylem pracy i mam tutaj na myśli fizyczny jak i elektroniczny produkt, możesz zorganizować konkurs lub w ten sposób zbierać listę email.

Poczta pantoflowa

Na pewno w około swojej osoby masz mnóstwo ludzi, którzy uwielbiają Twoje rękodzieło. Rodzinę, znajomych, sąsiadów, koleżanki z pracy etatowej, zaprzyjaźniona Pani ze sklepu osiedlowego. Zaprezentuj swoje produkty, daj próbkę. Poproś o rekomendacje. Spraw by ludzie w Twoim otoczeniu myśląc o rękodziele myśleli o Tobie i Twoich produktach.

Proś o opinie pisemną

Ohh jaka OPINIA jest ważna w dzisiejszych czasach. Opinia o szybkości serwisu, o jakości produktu, o przebiegu transakcji. Wszystkie zebrane opinie możesz używać na FB, Instagramie w Newsletterze, dołączając je do sklepu online, do stron sprzedażowych. Potencjalny klient, który widzi pozytywną opinie łatwiej dokonuje zakupu.

Współpracuj

Nieważne co robisz i na jakim etapie jesteś pytaj o współpracę z lokalnymi firmami i blogerami. Zapraszaj innych do współpracy, do swoich postów blogowych, filmów na YouTube, podcastów. Pytaj czy Ty możesz się wypowiedzieć na łamach innych blogów, itd. Może lokalna kwiaciarnia czeka na Twoje pudełka decoupage. Musisz iść i ZAPYTAĆ.

jak-znalezc-klientow-rekodziela

Reklamy

Skorzystaj z reklam na Facebooku, które jeszcze nigdy nie była tak łatwe w użyciu. Możesz dokładnie skonfigurować swoją grupę docelową począwszy od wieku i płci kończąc na opcji „tylko osoby, które kupują na facebooku” lub są administratorami fanpage, lub lubią rękodzieło.

Warsztaty online i stacjonarne

Stwórz warsztaty, na których nauczysz klientów jak robić konkretny produkt lub konkretnej techniki. Przez kilka godzin możesz spędzić cenny czas ze swoją społecznością i poplotkować 🙂

Targi

Następnym sposobem jak znaleźć klientów rękodzieła są miejscowe targi. Błędnym myśleniem jest, aby sprzedawać rękodzieło na targach rękodzielniczych, ponieważ zazwyczaj są tam rękodzielnicy !!! Rękodzielnicy, którzy sprawdzają jak się ma ich konkurencja 🙂 To też jest potrzebne i warto od czasu do czasu podejrzeć co, aktualnie jest na rynku, ale nie koniecznie sprzedawać. Lepiej znaleźć inne targi lub dostosować ofertę. Moja znajoma tworzy ceramikę, wazony, świeczniki, itd. W naszej miejscowości są targi dla psów, są różne stoiska od karm po smycze. Julia wyszła na przeciw oferując odbicia łapki pupila na małej okrągłej ceramicznej płytce, na której dopisuje imię pieska. Po odbiór należy się zgłosić za jakiś czas ponieważ Julia musi te plakietki wypiec w piecu, który nie jest w stanie wziąć na zewnątrz. Domyślasz się pewnie, że Julia ma ogromną kolejkę klientów.

Poradnik w formie e-booka, excel + karty pracy

Przygotowuję dla Was poradnik pomagający sprzedawać produkty rękodzielnicze. Tworzę arkusz kalkulacyjny, który pomoże Wam w doborze cen produktów. Będą również PDF pomagające w wycenie, opisie produktu. Check listy przed zrobieniem zdjęcia i promocji w internecie oraz planner sprzedaży sezonowych.

Zapisz się na listę zainteresowanych poradnikiem w formie e-booka

Co jeszcze chciałabyś dodać do tej listy ?

Share:

Daria Pieczonka