2 wskazówki jak realnie poprawić statystyki na Instagramie

2-wskazowki-jak-realnie-poprawic-statystyki-na-instagramie

Chcesz się dowiedzieć jak polepszyć swoje konto na instagramie? Dobrze trafiłaś!

 

Zaprosiłam do wpisu 2 super babki, które można powiedzieć rozgryzły Instagram. Mamy ogromną przyjemność przeczytać ich wskazówki! Ja już staram się za nimi podążać. A Ty?

Okazuję się, że Instagram to nie tylko numerki, zasięgi i statystyki to również my – ludzie. Niestety często o tym zapominamy. A przecież nie powinnyśmy tworzyć treści dla samej liczby followersów tylko dla przyjemności i chęci podzielenia się swoim małym skrawkiem codzienności. To właśnie dlatego ten post ma w tytule słowo „statystyki”, aby najpierw zrozumieć, że po drugiej stronie jest normalny człowiek taki jak ja czy Ty.

 

Jak realnie poprawić statystyki na Instagramie?

 

Adrianna Zielińska z alabasterfox

Bądźcie cierpliwi. Myślę, że od tego wszyscy powinniśmy zacząć. Jeśli zależy Wam tylko na liczbie – nie pomogę, nie wiem jak to się robi. Za to wiem jak stworzyć profil, który zainteresuje ludzi treścią i dobrą jakością, ale do tego potrzeba czegoś więcej, niż ładnych zdjęć, potrzeba osoby. Was i Waszego stylu, który ludzie pokochają i za którym będą chcieli podążać.

Wiecie dlaczego tak niewiele polskich profili na Instagramie ma powyżej 100k?

Bo się poddają. Bo nie są gotowi na lata systematycznej pracy. I ja także nie byłam, ale wszyscy zaczynaliśmy od zdjęć, które większość z nas najchętniej ukryłaby teraz w czeluściach archiwum. Róbcie to co kochacie najlepiej jak potraficie, każdego dnia.

 

Instagram to setki milionów użytkowników, macie dostęp do całego świata, wykorzystajcie to, by dzielić się tym, co tworzycie. Używajcie narzędzi, które podano Wam na tacy. Pomyślcie co chcecie przekazać. Utrzymujcie swoich odbiorców poprzez interakcje i zainteresowanie, odpisujcie na komentarze i bądźcie systematyczni. No i używajcie dobrze dobranych hashtagów, Instagram jest na nich zbudowany. Patrząc od razu na całość, a nie tylko pojedynczy fragment, stworzycie całą historię.

 

Katarzyna Kędzierska z simplicite

Odpowiedź na pytanie: „Jak wybić się na Instagramie?” jest bardzo trudna, bo najbardziej zależy od tego, jaki mamy cel wchodząc na Instagrama.
Możemy przecież:
  •  chcieć bezpośrednio zarabiać na Instagramie, np. lokując produkty,
  • chcieć rozpromować treści blogowe, vlogowe,
  • chcieć wspomóc sprzedaż naszych produktów czy usług.

 

Zadanie samemu sobie pytania: „Po co mi Instagram?” i SZCZERA odpowiedź powinna być moim zdaniem punktem wyjścia. Potem potrzeba cierpliwości, wiedzy, konsekwentnego korzystania z narzędzi, tworzenie dobrej treści, a czasami też odrobina szczęścia, żeby trafić z naszymi treściami w dobry moment. Wiem, że to brzmi straszliwie enigmatycznie, ale nie da się odpowiedzieć na pytanie: „Jak wybić się na Instagramie?” jednym zdaniem.

 

Zdobywanie Obserwujących u mnie odbywało się wieloma kanałami.

Najbardziej skuteczne jest:

  •  przekierowanie widowni z innych Twoich kanałów komunikacji – z bloga, Youtube, Facebooka itp. Przy czym oczywiście nie wystarczy im raz napisać: „hejka, od dziś jestem na insta”, ale regularnie próbować przekierowywać ludzi między kanałami,
  • zyskanie wartościowych poleceń, co jest najcenniejsze i najtrudniejsze jednocześnie, bo opiera się na budowaniu wartościowych relacji z innymi,
  • dawanie Obserwującym tak wartościowej treści, żeby chcieli Cię polecać. Wartościowa treść jest niezwykle trudna do zdefiniowania (jedni wolą polecenia dobrych książek, inni podejrzeć jak urządziłaś dom, a jeszcze inny barwnych zdjęć z podróży).

Moja najważniejsza rada odnośnie prowadzenia konta na Instagramie, która u mnie świetnie działa to PRAWDA. Moje konto instagramowe służy mi przede wszystkim promowaniu blogowych treści, ale nie tylko. Mam swoją osobistą, prywatną misję, która nie wyniesie się mnie w chmury instagramowej popularności, ale ta nie jest moim celem. Chcę pokazywać prawdziwe życie. Bez wystylizowanych kadrów. Bez finezyjnych flatlayów. Na moich zdjęciach czasami walają się kable, a czasami jest to dokumentacja zachwytu nad przeczytaną książką, kwiatkiem na drzewie czy filiżanką z serwisu, który moja babcia dostała w posagu. Ot, cała tajemnica.

A po co Ty jesteś na Instagramie?

 

Share:

Daria Pieczonka