Co odpowiedzieć, kiedy klient mówi, że to jest za drogie?
Jeśli już od jakiegoś czasu próbujesz sprzedawać rękodzieło, na pewno usłyszałaś przynajmniej raz, że Twoje produkty są za drogie lub otrzymałaś „złotą zasadę”, aby obniżyć ceny, a klienci rzucą się i wszystko wykupią. Oczywiście nie bierzemy tych rad do serca, bo jeśli dobrze wyceniłaś produkt i chcesz na nim zarobić to nie ma mowy o radykalnych zniżkach.
Wiara w wartość oferowanych produktów jest mega ważna, bo pozwala na łatwiejszą sprzedaż i budowanie biznesu, rozwój. Rozumiem również, że kwestionowanie wartości konkretnych produktów w tym nie pomaga, a wręcz demotywuje. Sama rozpoczynasz kwestionowanie wartość rękodzieła, które tworzysz, biznesu, a czasem nawet siebie.
ohh jestem beznadziejna, tworzę rękodzieło, które nikomu się nie podoba….
Ja też to przeżyłam. Było mi mega przykro, bo brałam to zbyt personalnie. Myślałam, że skoro za drogie i nie warte swojej ceny to znaczy, że brzydkie, że jestem do bani, itd. Wtedy jednak nie wiedziałam, że nie każdy produkt oferowany jest dla każdego człowieka. O to klika propozycji, co odpowiedzieć jeśli osoba mówi, że jest za drogo.
Zapisz się na listę zainteresowanych e-bookiem pomagającym w sprzedaży rękodzieła oraz kartami pracy i arkuszem kalkulacyjnym
Super!! Dobra decyzja! Zobaczysz! Będziemy się wspaniale bawić 🙂 Koniecznie potwierdź swój email! Do zobaczenia wkrótce 🙂
Po pierwsze
Jak wspomniałam wcześniej nie każdy klient jest Twoim klientem. Potrzebujesz znaleźć grupę docelową, niszę, a później klienta idealnego, takiego, który nie będzie kwestionował wartości oferowanych produktów, który wie ile pracy włożyłaś, aby ta rzecz powstała. Co nie zmienia faktu, że i tak znajdzie się ktoś kto powie, że jest za drogo. Pamiętaj! To nie znaczy, że twój przedmiot jest niewartościowy, po prostu jest mniej wartościowy dla tego klienta lub niewystarczająco wartościowy w tym momencie.
Propozycje odpowiedzi:
Jeśli mogłabym pomóc rozwiązać Twój problem dotyczący XYZ, ile mógłbyś/mogłabyś za to zapłacić?
Jaki budżet przychodzi Ci na myśl na zainwestowanie w pozbycie się frustracji związanej z XYZ?
Po drugie
Zazwyczaj komentarze typu za drogo są wypowiadane w sprzedaży stacjonarnej, a najczęściej na targach, bo ludzie na targach, co chcą robić?! Chcą się targować! Możesz zapytać ile mogliby wydać. Plusem jest, że od razu możesz zareagować i zaoferować coś tańszego pasującego do budżetu osoby stojącej przed Tobą lub dodać coś do oferowanego przedmiotu.
Propozycje odpowiedzi:
Moje ceny są stałe i mogłabym zaoferować bonus w postaci XYZ jako dodatkowy darmowy prezent.
Nie chciałabym iść na kompromis w kwestii jakości tego, co oferuję więc jeśli Twój budżet to XYZ to mogłabym Ci zaproponować XYZ. Co o tym sądzisz ?
Po trzecie
W tym punkcie nie będzie przykładów odpowiedzi tylko uzasadnienie i wyjaśnienie dlaczego ludzie mówią, że jest za drogo. Wiesz, że jeśli jest jakikolwiek sprzeciw, komentarz to pozytywny znak, że klient jest zainteresowany produktem. Jeśli w ogóle nic nie przypadłoby mu do gustu, to po prostu by odszedł. Ludzie chcą wchodzić w interakcje. Gdy byłam na targu, a Pani zagadała, była miła to od niej kupiłam. Fakt, coś małego i taniego, ale jednak kupiłam, mimo, że nic w zamiarze kupić nie miałam.
Ile razy kupiłaś coś, bo pogadałyście sobie przy stoisku 😉 ? Klienci są fajni. Serio!! Pamiętaj, że Ty też jesteś klientką. Czy zawsze dokonujesz zakupu? Czasem chcesz się rozejrzeć. Może zauważyłaś, że tu i tu jest ktoś kto sprzedaje Twoim zdaniem drogie kartki okolicznościowe. Ładne, ale drogie. Za klika miesięcy dostajesz zaproszenie na ślub i przypomina Ci się osoba z kartkami, wiesz, że są śliczne i drogie, ale wiesz też, że to wyjątkowy dzień, więc para młoda zasługuje na wyjątkowy prezent, np. pieniądze w cudownej kartce ślubnej.
Przeczytaj również o sposobach sprzedawania rękodzieła.