Jak stworzyć zaangażowany fanpage?

jak-stworzyc-zaangazowany-fanpage

Jeśli zastanawiasz się jak stworzyć zaangażowany fanpage i czy w ogóle jest Ci potrzebny to dobrze trafiłaś opowiem Ci o prowadzeniu fanpage z mojej perspektywy. Przyznam, że ze wszystkich kanałów, na których jestem to najbardziej lubię i najbardziej rozumiem (o ile to możliwe, bo ciągle się zmieniają się algorytmy) właśnie fanpage. Utworzyłam fanpage 14 stycznia 2016 dodawałam posty, a raczej tylko zdjęcia z kilkoma słowami bardzo sporadycznie, a prowadzenie na serio rozpoczęłam od 21 marca 2017 czyli rok później. Wtedy też założyłam blog myDecoria.

Jak stworzyć zaangażowany fanpage?

Na początku też nie widziałam o co tam chodzi, nie miałam opisu, zdjęcie w tle było jakąś grafiką ściągniętą z internetu, a zdjęcie profilowe to kawałek mojego pudełka z okropnym filtrem. Później zdjęcie profilowe zastąpiło logo. Dopiero 4 maja 2017 odważyłam się zmienić zdjęcie profilowe na swoją buzię, czyli grubo ponad rok po utworzeniu fanpage. Od tej pory już regularnie pokazywałam siebie. I jakby wszystko ruszyło z miejsca. Był większy odzew, więcej lajków, więcej komentarzy.

Jeśli tworzysz i masz nadwyżki rękodzieła to dobrym pomysłem jest stworzenia fanpage na facebooku, dzięki któremu możesz promować swoje produkty rękodzielnicze oraz budować zaangażowaną społeczność. Na początku przejdę przez podstawy techniczne utworzenia fanpage.

Aktualnie mój fanpage wygląda tak: Decoria

Zakładanie fanpage

Klikasz w „utwórz”, a następnie „Strona”, ukazuje Ci się nowe okienko, w którym wybierasz czy fanpage ma być firmą lub marką, a może społecznością lub osobą publiczną. Jeśli tworzyć produkty tak jak ja to zalecam wybranie „Firma lub marka”. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy fanpage, a później kategorii opisującej Twój biznes, firmę. W późniejszym etapie można to zmienić. Dodajesz zdjęcie profile i zdjęcie w tle. Zatrzymajmy się tutaj na chwilkę 🙂

Zdjęcie profilowe

Ogromnie Cię zachęcam do dodania swojej twarzy jako zdjęcia profilowego, ponieważ lepiej reagujemy na pierwiastek ludzki niż na suche logo lub zdjęcie produktu, które nic nam nie mówi. Pokaż, że za Twoimi produktami stoi człowiek z krwi i kości, który faktycznie istnieje. Spróbuj stworzyć miejsce, za którym stoi osoba, którą można zobaczyć, zagadać, a może nawet zaprzyjaźnić się 🙂 Trudno to zrobić z produktem lub logiem firmy.

Zdjęcie w tle

Poświęć więcej czasu na zdjęcie w tle. Stwórz ciekawą i przyciągającą grafikę w Canvie. W ustawieniach można zmienić na język polski. Strona jest mega przyjemna w obsłudze, wybierasz rozmiar grafiki, a w bazie masz dostęp do gotowych szablonów, twoim zadaniem jest dopasowanie go do swoich preferencji lub zacznij od zera i stwórz coś własnego. Używaj zdjęcia w tle, aby promować aktualne produkty lub wydarzenia związane z Twoją marką. Nagraj film, opisz siebie, co robisz. Bądź kreatywna.

Informacje

Połącz stronę ze swoim prywatnym profilem. Wejdź w zakładkę „informacje” i kliknij w „dodaj siebie jako członka zespołu”. Jeśli udzielasz się na grupach jako osoba prywatna i w jakiś sposób zainteresowałaś członka grupy, może chciałby Cię sprawdzić, zobaczyć czym się zajmujesz, czy masz jakieś strony, itd. Wchodząc na Twój prywatny profil dowie się o istnieniu Twojego fanpage i może kliknie „Lubię to”.

Spróbuj uzupełnić jak najwięcej informacji, dodaj zainteresowania, dodatkowe strony, miejsca gdzie sprzedajesz, swoją historię, po co to robisz, czym się zajmujesz. Wszystko, co mogłoby przyciągnąć drugą osobę do Ciebie. Poświęć czas na napisanie interesującego opisu, dodaj fajne zdjęcie. Wyczerp możliwości.

Częstotliwość udostępniania postów

Wszystko zależy od tego ile czasu masz na rozkręcanie fanpage. Ogólnie przyjęte jest, aby dodawać coś codziennie lub 2 razy dziennie. Facebook uwielbia regularność, filmy i transmisje na żywo. Oczywiście nie musisz robić tego wszystkiego zaraz na początku.

jak-stworzyc-zaangazowany-fanpage

Zaangażowana społeczność

Skup się na dodawaniu ciekawych i interesujących postów. Dobrej jakości zdjęciach. Przyciągających grafikach. Pamiętaj, że facebook lubi reakcje super, haha, przykro mi, wow i wrr bardziej niż lubię to, staraj się publikować posty, które wzbudzają konkretne emocje. Facebook nie lubi linków z zewnętrznych stron, ale można to lekko obejść. Jeśli jednego dnia puściłaś interesujący post, który FB poniósł dalej, następnego dnia dodaj link wtedy ten link ma napęd z poprzedniego posta. Możesz też dodawać link w komentarzu. Odpowiadaj na komentarze i wiadomości. Zachęcaj do dyskusji. Zadawaj pytania w komentarzach. Staraj się poznać ludzi po drugiej stronie ekranu. Wykaż się inicjatywą.

Planowanie postów

Facebook umożliwia planowanie postów. Dzięki któremu nie musisz co dziennie siedzieć i wchodzi na FP, a raz w tygodniu poświęcić klika godzin na przygotowanie i zaplanowanie postów na cały tydzień. Niby nie musisz codziennie wchodzić, ale tak naprawdę w praktyce i tak wchodzisz 😉

Podsumowanie

Mam nadzieję, że już wiesz jak stworzyć zaangażowany fanpage. Pamiętaj! Na wszystko potrzeba dużo czasu. Nie zbudujesz zaangażowanej społeczności w miesiąc czy pół roku. Mnie nawet rok nie wystarczył 😉 Oczywiście w Twoim przypadku może być inaczej. Mocno trzymam za Ciebie kciuki !! Bądź dla siebie wyrozumiała i cierpliwa. Krok po kroku i jedziesz z koksem 😉

Zapisz się na listę zainteresowanych poradnikiem o wycenianiu rękodzieła i marketingu rękodzielniczym

Share:

Daria Pieczonka