Jak zrobić blejtram z zegarem? Krok po kroku
Jak zrobić blejtram z zegarem? Koniec starego i początek nowego roku zawsze wyraźniej uświadamia mi, że czas pędzi nieubłaganie. Nieodłącznym symbolem czasu jest zegar. A ponieważ miałam w swoich zasobach piękny papier ryżowy z tarczą zegarową, pomysł na projekt pojawił się właściwie natychmiast. Pomyślałam,że tym razem moją bazą będzie blejtram. Nigdy wcześniej nie robiłam pracy na płótnie, więc postanowiłam spróbować.
Jak zrobić blejtram z zegarem? krok po kroku
Lista potrzebnych preparatów do zrobienia blejtramu:
Wszystkie użyte preparaty znajdziesz u mnie w sklepie. Dodatkowo przygotowałam ich spis, a także odnośniki do konkretnych produktów, abyś nie musiała ich szukać. Po prostu kliknij w produkt poniżej, a przeniosę Cię bezpośrednio do sklepu.
- podobrazie
- papier ryżowy
- gesso
- puder 3d
- pasta modelująca
- szablon
- pasta pękająca
- podkład do spękań
- klej z werniksem
- klej ekspresowy
- pasta żelowa
- farby kredowe: bakłażan, czarny, oliwkowy, kremowy biały
- farby akrylowe: kość słoniowa, błękit, antracyt, beżowy
- forma silikonowa
- masa superlekka
- pasta postarzająca
- lakier matowy
- pasta woskowa
- tabliczka-szyld hdf
- rozpuszczalnik bezzapachowy
Jak zrobić blejtram z zegarem? Krok po kroku
Krok 1
Pracę zaczęłam od wyrwania motywu z papieru ryżowego i przyklejenia go na płótnie, przy pomocy kleju z werniksem. Kiedy pierwsza warstwa kleju wyschła nałożyłam jeszcze jedną. Chciałam mieć pewność, że papier będzie się doskonale trzymał i nie odklei się, ani nie ubrudzi podczas kolejnych etapów pracy.
Krok 2
Kolejny etap to stworzenie strukturalnego tła. Na początek wymieszałam niewielką ilość pasty modelującej ze średnioziarnistym pudrem 3d. Powstała chropowata pasta, którą nałożyłam szpatułką w kilku miejscach na blejtram. Następnie w innych miejscach nałożyłam dość grubo podkład do spękań. Zostawiłam wszystko do wyschnięcia. Kiedy podkład wysechł , nałożyłam na niego pastę pękającą. Zrobiłam to nieregularnie-raz cieniej raz grubiej. Chciałam, aby spękania miały różną wielkość. Zostawiłam wszystko do samoistnego wyschnięcia na całą noc. Ostatnim etapem tworzenia strukturalnego tła było odbicie liściastych motywów przy pomocy szablonu i pasty modelującej.
Krok 3
Tabliczkę z hdf pomalowałam cieniutką warstwą białej pasty gesso. Tą samą pastę, wymieszaną z proszkiem 3d nałożyłam tapując szczeciniastym okrągłym pędzlem na brzegach tabliczki. Po wyschnięciu pomalowałam wszystko farbą kredową w kolorze biały kremowy. W międzyczasie zajęłam się przygotowaniem napisu. Używając foremki z literkami oraz masy superlekkiej przygotowałam wyciski. Kiedy moje literki wyschły pomalowałam je farbą w kolorze antracytowym, a następnie przykleiłam na tabliczce tworząc zdanie-sentencję. Literki są malutkie, więc pomagałam sobie w ich pozycjonowaniu pęsetą.
Krok 4
Znów wróciłam do płótna. Mieszanką farb w kolorze kości słoniowej i beżu pomalowałam całe tło. Aby ujednolicić kolor tła musiałam też zamalować ciemne fragmenty wokół motywu. Zrobiłam to używając cienkiego pędzelka. Kiedy farba wyschła zabrałam się za tworzenie barwnych plam, zacieków w kolorze ciemnego fioletu i błękitu (kolory te występują na papierze ryżowym). Farby lekko rozwodniłam, nanosiłam niewielką ilość na blejtram, a następnie spryskiwałam wodą i przechylałam płótno tak, by farba spływała, tworząc zacieki. Nadmiar wody delikatnie wycierałam papierowym ręcznikiem. Kiedy efekt wydał mi się zadowalający zostawiłam wszystko do wyschnięcia na całą noc. Po tym czasie zarówno blejtram jak i tabliczkę polakierowałam dwukrotnie matowym lakierem do farb kredowych, a po jego wyschnięciu przykleiłam tabliczkę do blejtramu za pomocą heavy body gel.
Krok 5
Ostatnim etapem pracy było postarzenie całości pastą olejną Stamperii. Niedużą ilość pasty wycisnęłam na folię aluminiową, dodałam trochę rozpuszczalnika aby ją rozcieńczyć i pędzelkiem nakładałam na blejtram. Robiłam to stopniowo. Wilgotną chusteczką wycierałam nadmiar pasty, tak by pozostała tylko w zagłębieniach. Mocniej podkreśliłam też krawędzie oraz narożniki. Literki delikatnie musnęłam złotym woskiem. Gotowe 🙂
Praca z blejtramem, to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Myślę ,że jeszcze kiedyś wykorzystam go jako bazę. A Ty robiłaś już pracę na płótnie?
Zobacz moją inną inspirację. Jak zrobić rustykalną skrzynkę?
Zapraszam też do odwiedzenia mnie na Facebooku oraz Instagramie