Jak zrobić pudełko decoupage Pentart i Stamperia?

jak-zrobic-pudelko-decoupage-pentart-i-stamperia

Jak zrobić pudełko decoupage przy użyciu papierów z serii Cosmos ze Stamperii i mnóstwem preparatów z Pentart. Pudełko wyszło magiczne, galaktyczne z naturalnymi akcentami jak zwierzęta czy drzewa. Na dole wpisu film krok po kroku.

Jak zrobić pudełko decoupage?

Do zrobienia pudełka potrzebujesz:

  • Pudełko 20 x 30 cm z pokrywą
  • farbę białą matową Pentart
  • papieru ryżowego Stamperia Cosmos DFSA4390, DFSA4386, DFSA4387
  • pędzla płaskiego
  • klej do decoupage z werniksem Pentart
  • farbę czarną matową Pentart
  • pimer do past do spękań Pentart
  • pastę do spękań białą Pentart
  • pastę do spękań czarną Pentart
  • heavy body gel Pentart
  • stempla kauczukowego pismo druk gazetowy Stamperia
  • czarnego tuszu Memento
  • gazę
  • nożyczki
  • wycinankę drzewko CraftHouse
  • miedzianą ramkę z ptaszkiem, zegarek i kluczyk
  • pastę woskową srebrny Pentart
  • pastę do szablonów pearl ultramaryna i liliowy Pentart
  • szpatułkę
  • farbę matową beżowy Pentart
  • matową farbę turkusowy Pentart
  • farbę matową niebieski Pentart
  • farbę metaliczną koralowy Pentart
  • beżowe listki
  • galaxy flakes Pentart uranus blue, vesta Purple, mercury white,
  • pędzel okrągły,
  • wodę w miseczce
  • szablon bąbelki
  • preparat do spękań jednoskładnikowych
  • lakier matowy Pentart
jak-zrobic-pudelko-decoupage

Jak zrobić pudełko decoupage ? Krok po kroku

Krok 1 – baza

Dziewczynki dzisiaj mega fajny projekt z użyciem cudownego papieru Ale najpierw standardowo pędzlem strzepuję kurz i maluję calusieńkie pudełko, w środku i od dołu też, 2 razy farbą akrylową białą. A pomiędzy warstwami ścieram papierem ściernym. Nie pokazuję tego na filmie, bo to oczywista oczywistość, prawda? A i tak film jest długaśny. Już jakiś czas chorowałam na magiczny papier ze Stamerii z serii cosmos, ale zawsze coś było ważniejsze, tak czy siak o to jestem z pudełkiem sosnowym z pokrywą o wymiarach 20 na 30 cm. Dosyć duże pudło czyli sporo paprania.

Krok 2 – przygotowanie wzorów

Rozpoczęłam pracę od wieczka, żeby później dopasować resztę. Jako główną ilustrację wybrałam jelonka, którego wyrywam podążając za prostymi liniami na grafice. Dokładnie przyglądam się grafice, zauważam spękania, kleksy, plamy trochę jak akwarele, napisy, oraz różne odcienie beżu, czerni, granatu, turkusu i fioletu. To wszystko przyda mi się do wtapiania papieru ryżowego w tło, tych głównych elementów będę się trzymać i postaram się dobrać podobne kolory.

Krok 3 – przyklejanie wzoru – decoupage

Część z jelonkiem przyklejam na wieczku, tak aby głowa znalazła się na środku, A księżyc w lewym górnym rogu. Wszystkie papiery ryżowe przyklejam na klej do decoupage. Najpierw obficie klej potem ilustracja i znowu obficie klej. Papier ryżowy to jest magicznie trwały papier, z którym cudownie przyjemnie się pracuje. Nie ma opcji na zmarszczki. A do tego tak jak w moim przypadku występuje w seriach, gdzie mamy np. 8 papierów o różnych ilustracjach ale wszystkie się ze sobą łączą. Dlatego dobrałam 2 inne papiery z serii cosmos na ścianki pudełka, ale o tym za chwilę.

Krok 4 – podkład do past pękających

W około wzorów maluję czarną matową farbą akrylową. Lekko najeżdżam na ilustrację po bokach, a gdzie nie gdzie zostawiam białą przestrzeń, następnie na wszystko nakładam primer do past do spękań, to jest mega ważny krok, bez którego spękania nie wyjdą. Primer to podstawa do uzyskania ślicznych spękań, jest w kolorze mlecznym, a po wyschnięciu staje się przeźroczysty, Należy go odstawić na około 30-40 minut do wyschnięcia. Jeśli gdzie nie gdzie wciąż jest mleczny kolor to nic nie szkodzi spękania i tak wyjdą.

Krok 5 – nakładanie past pękających

Teraz nakładam szpatułką pastę do spękań biała w miejscach gdzie wcześniej wymalowałam na czarno, a w białe miejsca nakładam czarną pastę pękającą. Dzięki temu zabiegowi spod białej pasty będą prześwitywać czarne spękania, a spod czarnej pasty białe. Ogólna zasada kolorystyczna pod spękania mówi o tym, aby używać kontrastowy kolorów, żeby spękania były bardziej widoczne. Zauważ, że tam gdzie położyłam czarną pastę na czarną farbę spękań nie będzie widać, ale to nie znaczy, że coś zepsułam, po prostu wyjdzie mi ciekawa struktura. A druga zasada mówi o tym, że gdy nałożysz pastę grubo otrzymasz duże spękania, a jeśli cienko to malutkie.

Obie pasty lekko ze sobą łączę, aby postały różne odcienie szarości, co znowu daje nam ciekawy efekt. Spękania pozostawiam do wyschnięcia na około godzinkę, a później lekko podsuszam suszarką, aby wydobyć dodatkowe spękania. Wydaję mi się, że wychodzą ładniejsze właśnie w takiej kolejności. Zauważyłam, ze spękania suszone suszarką bez wcześniejszego przeschnięcia w normalnych warunkach są dużo większe i szparki są mega szerokie.

pentart mixmedia decoupage

Krok 6 – Wtapianie tła przy pomocy farb

Na folię wylałam 5 różnych kolorów farb i past. Rozpoczynam mazianie. Mokrym pędzlem rozcieńczam fioletową pastę i nakładam obok miejsc gdzie podobny kolor się znajduje.

Przedstawiam wam magiczną farbę, która jest 1 kolorem, a można z niej wydobyć 3. To metaliczna farba akrylowa, która gdy ją rozcieńczysz otrzymasz niebieski, nałożona grubo będzie metaliczno zielona, a  nabrana na wcześniej namoczony pędzel w wodzie zostawi złotą taflę. Po prostu magia ?

Rozcieńczam beżowy i zamalowuję miejsca koło wzoru gdzie występuje ten kolor. Staram się pracować cały czas w ten sposób, pamiętając o rozcieńczaniu kolorów. Aby nie było widać pociągnięć pędzla. Mokrą chusteczką lekko tapuję po całości. Farbki przyklejają się do chusteczki i rozprowadzają nam kolejny kolor, który łączy wszystkie kolory dookoła.

Na wzorze zaznaczam różne kształty pasującymi kolorami, tak aby farby, które wybrałam również znajdowały się na obrazku. Generalnie dużo paprania i trzeba w końcu powiedzieć koniec, bo robiłabym to do dzisiaj ?

papier cosmos stamperia

Krok 7 – Wtapianie tła przy pomocy stempla

Jak wspominałam wcześniej na wzorze występują napisy, więc wyciągnęłam stempel o wzorze druku gazetowego również ze stamperii. Nakładam czarny wodoodporny tusz, to bardzo ważne aby wybrać wodoodporny ponieważ nie rozmaże się gdy ponownie będziemy nakładać farbę lub pastę czy klej.

Stempluje gdzie popadnie omijając wzór jelonka i księżyc, ale nakładam na brzegi łączące wzór z pastami pękającymi, nie dokładam tuszu, za każdym razem, stempluję również resztkami, wtedy wzór wychodzi delikatniejszy.

pasta do spękań

Krok 8 – Dodatki

  • Na wieczko nakładam heavy body gel błyszczący, na który przyklejam złożony kawałek gazy, który lekko poszarpałam i zrobiłam w nim dziury. Wodą, w której płukałam pędzelek maluję gazę.
  • Okrągłą ramkę tekturową z gałązkami i liśćmi maluję w podobny sposób jak wieczko, czyli różne kolory nakładam w różne miejsca, na tył nakładam heavy body gel i przyklejam na środek gazy.
  • Na brzegi odbijam szablon w bąbelki używając również błyszczącego heavy body gel. Nadmiar zbieram szpatułką.
  • Na gazie rozprowadzam troszkę kleju, może być też heavy body gel i posypuję 3 kolorami galaxy flakes. Najwięcej daję w środku w ramce, a później wypełniam ramkę heavy body gelem. Moje flejksy będą zatopione i lekko zmienią kolor. Posypuje również delikatnie po odbitym wzorze bąbelkowym, niektóre z tych płatków przykleją się do niego. Strzepuję nadmiar i po lewej stronie ramki naklejam 3 listki oraz srebrną ramkę z ptaszkiem.

Krok 9 – Dopasowywanie ścianek do wieczka

  • Unieruchamiam wieczko taśmą malarską i zabieram się za dekorowanie ścianek pudełka. Wybrałam kolejny papier z serii cosmos, który rozrywam na klika części i przyklejam na klej do decoupage. Rozcinam wzór tam gdzie jest łączenie wieczka z resztą pudełka, aby można go później otworzyć. Robię to gdy wzór jest jeszcze mokry, bo nie zależy mi czy się rozerwie czy nie oraz chciałam przyśpieszyć pracę.
  • Kolejnym krokiem jest wtopienie wszystkich tych wzorów tak, aby pasowały do siebie i do wieczka. I tak! Mogłam całość robić w tym samym czasie, ale łatwiej mi było zacząć od wieczka i skupić się na mniejszej powierzchni niż na całym pudełku.
  • Postępuję dokładnie tak samo jak przedtem czyli maluję czarną farbą, nakładam primer do past, a później pasty w dwóch kolorach.

Krok 10 – Spękania jednoskładnikowe

W środku na wieczku również przyklejam pozostałe wzory, a na spód nakładam preparat do spękań jednoskładnikowych, wyjeżdżam nim delikatnie na ścianki, ale nie podjeżdżam pędzlem do końca pudełka. Po wyschnięciu maluję czarną farbą, do której dodałam odrobinę wody. Dobrze mieć troszkę rzadszą farbę, ale taką, aby kryła jednym pociągnięciem. Robię pociągnięcia do około połowy pudełka i maluję w dół pudełka. Staram się robić tylko pojedyncze pociągnięcia, a jeśli widzę, że jest dużo prześwitów, szybko dokładam warstwę. Jadę z koksem dalej. Trzeba pracować w miarę szybko, bo spękania wychodzą błyskawicznie. Zamalowuję również ścianki oraz brzegi i wieczko pudełka.

Krok 11 – Dopasowywanie środka pudełka do całości

  • I znowu wracam do zabawy w papraninę, którą swoją drogą uwielbiam ? Robię dokładnie to samo co na wieczku, bawię się kolorami, a po wyschnięciu odbijam stempel z pismem,
  • Na spód pudełka nakładam trochę rzadkiego niebieskiego i turkusowego, aby przełamać tę czerń i biel. Gdy suche zabezpieczam lakierem matowym.
  • Po wyschnięciu odbitego tuszu odbijam znany już szablon bąbelkowy z heavy body gelem.
  • W środku pudełka tworzę podobną kompozycję do tej co na wieczku z zewnętrznej strony. Ucinam i rozdzieram gazę, przyklejam na heavy body gel. Lekko barwię brudną wodą i dokładam drugi kawałek, bo wydawało się trochę pusto. Na środek chociaż to raczej środek nie jest przyklejam identyczną ramkę jak na wieczku. Maluję ja i posypuję gdzie nie gdzie galaxy flakes. Wypełniam wnętrze ramki heavy body gelem i odbijam szablon bąbelki po bokach posypuję fleksami. Na miedziany wzór zegarka nakładam srebrny wosk. Przyklejam w roku rami i dodaje kluczyk.
jak zrobić pudełko decoupage

Obejrzyj film instruktażowy jak zrobić pudełko decoupage

Zobacz również pasującą plakietkę do pudełka

Zajrzyj TUTAJ, aby dowiedzieć się jak zrobić plakietkę 🙂

Share:

Daria Pieczonka