Jak ulepszyć mały biznes rękodzielniczy ?

jak-ulepszyc-maly-biznes-rekodzielniczy

Jak ulepszyć mały biznes rękodzielniczy? Cóż, najpierw wróćmy do 2013 roku. To wtedy moje nogi po raz pierwszy stanęły na angielskich ziemiach, na których nigdy w życiu nie chciałam stawać. Po raz kolejny w moim, wtedy 22 letnim życiu sprawdza się powiedzenie „nigdy nie mów nigdy”. Z płaczem i strachem opuściłam swoje rodzinne pielesze. Pierwsze 2 tygodnie były trudne. Aklimatyzacja była powolna i oporna. Ale… nie trwało to długo, bo po miesiącu stwierdziłam, że jednak chcę zostać na dłużej.

Dzisiaj mogę powiedzieć Darii sprzed ponad 7 lat, że każda trudność jaka mnie wtedy napotkała pomogła mi odnaleźć najcudowniejszą pasję pod słońcem. Z pozornie niewinnego hobby poznałam mnóstwo dobrych, pomagających i wspierających osób. Fantastycznych ludzi, kobiet, które tworzą społeczność myDecoria, dzięki, którym chce mi się wstawać każdego poranka 🙂

Jak ulepszyć mały biznes rękodzielniczy ?

Przez te 7 lat nauczyłam się wielu rzeczy związanych ze sprzedażą rękodzieła. A porażka z pierwszym biznesem otworzyła oczy i pokazała, że zmiany są potrzebne. Skoro, coś nie zadziałało lub nie działa to znaczy, że trzeba to zmienić. Otwórz się na zmiany i próbuj nowych rzeczy, testuj i znowu zmieniaj.

jak ulepszyć mały biznes rękodzielniczy

1. Rób lepsze zdjęcia i opisy produktowe

Zdjęcia zamazane, złej jakości, w różnych rozmiarach, krzywe i brzydkie odstraszają potencjalnych klientów. Jak ktoś ma coś od Ciebie kupić skoro nie postarałaś się o wizualne przedstawienie produktu? W miarę rozwoju skorzystaj z kursów robienia i obróbki zdjęć, a może pomyśl o zainwestowaniu w dobry aparat.

Opis produktu to najważniejszy aspekt zaraz po zdjęciu. Należy tak opisać produkt, aby rozwiać wszelkie wątpliwości i zmobilizować do zakupu.

2. Rozmawiaj z klientami

Będę to powtarzać każdego dnia i każdej nocy. Produkty, które tworzysz są dla Twoich klientów, więc poznaj ich. Pytaj o opinie, sugestie, pomysły, potrzeby, itd. Najlepszy biznes to taki, który wsłuchuje się w potrzeby i problemy klientów, który potrafi te potrzeby zrozumieć i dać narzędzia lub produkt pomagający lub rozwiązujący te problemy.

3. Zapisuj opinie i sugestie

Słuchaj i czytaj opinie od klientów. Wyciągaj wnioski, zmieniaj, aktualizuj, polepszaj. Bierz je do serca i twórz biznes przyjazny dla klienta. W czasie gdy nie masz pomysłu na nowy produkt lub post blogowy, zajrzyj do notesu z opiniami i pomysłami od klientów, a nóż czymś się zasugerujesz i powstanie HIT!

4. Opowiadaj o swoich pomysłach

Panuje przekonanie, żeby żadnych pomysłów nie ujawniać, bo ktoś może ukraść i wykorzystać. Nawet jeśli podpatrzy pomysł to zrealizuje go w zupełnie inny sposób. Daj dwóm osobom te same narzędzia, kolory i temat, a i tak wyjdą kompletnie 2 inne prace. Nie trzymaj w sekrecie swoich pomysłów. Mów o nich swoim potencjalnym klientom, swojej społeczności. Obserwuj reakcje, wdaj się w dyskusję. Zapytaj, co myślą 🙂 Przecież to im ma się podobać, bo to oni będą kupować 🙂

5. Ulepsz swoją ofertę

Możesz skupić się na podrasowaniu produktu/ów, które już posiadasz. Zastanowić się czy jesteś w stanie używać lepszych preparatów, droższych tkanin, składników pochodzenia naturalnego, itd. Możesz również pomyśleć o uzupełnieniu, poszerzeniu asortymentu o dodatkowe opcje.

Share:

Daria Pieczonka